Agility tävling i Malmö

8 10 2012

I lördags så kom Marie Widerström till Tollarps BK och hade en halvdags träning med oss. Temat var fart och placering på banan vilket var precis vad vi behövde. Fick träna på min handling och träna på att inte stanna upp och fundera utan att hela tiden röra mig framåt. Till sist gick det riktigt bra och vi klarade banan galant! Så känner mig riktigt nöjd med dagen!

Igår åkte vi till Malmö för att tävla och jag skulle springa med henne. Det var fint väder även om det blåste kallt och vi kände oss laddade. Då banorna låg väldigt nära varandra och det var publik runt om så misstänkte jag att Bråka skulle tycka att det var väldigt jobbigt. Så vi tog en filt och satte oss tillsammans och bara var. Efter ett tag så lugnade Bråka faktiskt ner sig och tror det är något som vi ska göra i fortsättningen så hon inte stressar upp sig för mycket. Så över lag så känner jag ändå att jag hade med mig henne på ett annat vis än tidigare. Men det vi ska träna på nu är agility med störning då det är något som bekymrar Bråka väääldigt mycket!

Agility var först och jag tycker att det var en svår bana. Svår start så jag beslutade att köra en springande start med henne. Tyvärr miss bedömde jag hennes fart så hon råkade springa in i mig efter andra hindret. Sen i slalomen vet jag inte vad hon höll på med, men hon hoppa fram och tillbaka och var super stressad. Så jag stoppade henne och då springer hon fram till domaren och snabbt hälsar och sen tillbaka till mig igen. Så jag tog slalomen en gång till sen gick jag ut. När hon blir så stressad så är det inte lönt att fortsätta henne, speciellt då banan var så svår så hade vi säkert fått problem senare och då är det bättre att bryta henne efter hon hälsade på domaren.

Hoppklassen var en bra bana för oss som var enkel och rolig! Vi började bra även om det blev en liten miss i slalomen även här, sen från det gick det kanon! Bråka kämpade på och jag tänkte framåt. Så tyvärr vid hinder 11, tunneln på kortsidan, så kom det två gående med hund. Så Bråka tyckte att hennes staffe var bättre än tunneln så disk…

Så nu ska vi tills nästa tävling träna med mycket störning med både hundar och människor! Annars är jag ändå nöjd för hon hade en bättre attityd ändå så vi kämpar på!

 

 

 


Åtgärder

Information

Lämna en kommentar