Våran första appelltävling!

23 09 2012

Idag blev det en tidig morgon då det var dags för våran första appelltävling i spår. Vi kände oss väldigt säkra och vädret kunde inte ha varit bättre! Lagom vind, sol och ca 10 grader, precis som Bråka vill ha det =)

Spåret låg på stubbåker och vi har inte spårat så mycket på det då det är så vasst, men det brydde sig Bråka inte direkt om. Första sträckan gick kanon och när hon läger sig ner och markerar första apporten så kändes det YES! Dock när första vinkeln kom så blev det lite tokigt, Bråka kom ur spåret och stressade igång vilket gjorde att hon hittade ett annat spår som hon drog efter. Jag misstänkte att hon var fel ute men samtidigt så måste man våga lita på hunden. Men den här gången så hade Bråka fel så vi blev stoppade vilket ledde till en 0:a. Men jag fick tillbaka Bråka och hon var enormt duktig och lyckades ta upp spåret igen och plocka nästa apport också! Nästa vinkel gick kanon och hon hittade även slutapporten utan problem. Så jag är SÅÅ nöjd över min Bråka!

Då vi kommer tillbaka till klubben så känner jag att Bråka inte riktigt är med mig helt och hållet. Då bestämde jag mig för att vi bara skulle gå in och köra budföringen och sen avsluta för dagen när den fortfarande är riktigt bra! Budföringen gick ok, hon tog dock ett litet varv och hälsa på domaren (brukar ju inte va så mycket folk på planen =). Sen så gjorde ju jag en super tabbe =) Momentet börjar när jag kopplade loss, vilket jag inte visste, så därför kopplade ju jag loss och sen riktade in henne osv. Så vi fick en 5:a på det och jag har lärt mig hur det momentet funkar =)

Är riktigt nöjd med henne och hon jobbade på otroligt bra!

Vill även säga grattis till Erik och Harry som blev upplflyttade och 1a placering!


Åtgärder

Information

Lämna en kommentar