Agility tävling i Skurup

2 10 2012

Då var det dags för Bråkas andra agility tävling. Vi bestämde på på plats att jag skulle springa med henne då Bråka blev mer stressad än vad jag hade räknat med av miljön runt om. Så jag ska springa med henne några tävlingar tills hon får lite tävlingsrutin i sig.  Nu är inte inte jag speciellt duktig på agility så i mycket (nästan allt) som gick fel var mitt fel då jag är för långsam med att handla henne.

Hoppklassen var för mig en lite svårare bana då det var flera byten och jag behövde tänka väldigt mycket. Så vi diskade oss nog minst 4 gånger i alla fall. Kom fram till att jag måste lära mig tänka framåt då jag insåg att jag tänkte två hinder bakåt hela tiden…

Agilityklassen var en bra bana för oss men jag hinner inte med henne vilket gör att hon börjar fundera på annat. I detta fallet en sheltie som gick utanför banan. Så blev disk även här… Jag skulle ha varit tydligare med vart hon skulle och inte gett henne chansen att ”sväva iväg” på egna äventyr. Men vi lär oss båda två!

Här är banorna som var i helgen (Inte skalenliga och kan vara något andra vinklar osv.)


Åtgärder

Information

2 responses

4 10 2012
Martin Olsson

Hej
Prova att stå eller spring på vänster sida om tredje hindret då kommer du blockera den ingången hunden inte ska springa in i tunneln och då kommer du visa din hund rätt väg in i tunneln direkt. Blir kanske tufft att hinna det men om du provar att starta på vänster sida direkt så hinner du. Jag var med i den tävlingen i Skurup på den banan fast jag diska mig i slalomen för jag inte var uppmärksam på domaren att jag lett in min hund fel i slalom ingången.
Det var min första tävling så jag var lite nervös men jag kom åtta i Agility klassen så det var skoj:)

Ha det bra
//Martin

4 10 2012
Martin Olsson

Jag såg din video på när du tränar på hoppbanan från Skurup så det var det inlägget jag skulle kommentera och inte detta så kommentaren ovan gäller det filmklippet och inte detta inlägget
//Martin

Lämna en kommentar